Academic profile
The academic profile is where the system displays all information about your educational level, extension courses and trainings.
The academic information has an important part in evidencing your knowledge in your activity field, and this information is available in your Public profile and also by searching with the search icon .
This screen is accessed in Profile > Academic profile.
Para manter o seu perfil acadêmico atualizado é importante cadastrar os dados descritos a seguir. A alteração desses dados segue o processo de atualização cadastral.
Grades
- Part of the information made available may be aspublic or private, depending on the settings made by the company and until they are changed by the employee.
- The options ofTo add It isTo edit information in profiles may be hidden from the contributor. These actions depend on whether the company has allowed the data to be modified.
Academic degree
Consulte e mantenha as informações sobre a sua formação acadêmica atualizadas. Aqui são apresentados os cursos concluídos e também aqueles que estão em andamento, em ordem decrescente de acordo com o seu grau de instrução.
Note
Para que o grau de instrução do colaborador seja integrado entre o HCM senior X e a versão 6 do Gestão de Pessoas | HCM, é preciso possuir pelo menos um dos seguintes módulos na Proprietária do sistema: Cargos e Salários, Recrutamento e Seleção, Treinamento.
Campos Nome do curso e Nome da instituição de ensino
Nestes campos na versão senior X não carregam cursos e nem instituições que existem na versão on-premise.
Cursos informados no Painel de Gestão são associados na on-premise ao curso "999 - Outros cursos de aperfeiçoamento", mas mantendo o nome informado na senior X.
Instituições informadas no Painel de Gestão são associados na on-premise a instituição "999 - Outras empresas", mas mantendo o nome informado na senior X.
Campo Área de conhecimento
Esse campo é cadastrado apenas pela versão on-premise, na tela de Áreas de Conhecimento do módulo Treinamento e Pesquisa.
Note
The combination of your academic level and course situation will correspond to your educational level registered in the company.
Training
Consult and keep your training records up to date. Here are displayed the internal courses, which happen in the company, and also external courses that you add, i.e., training courses that complement your education and are registered in your company records.
In the consultation, the training courses are displayed in descending order by period and are divided between finished (year by year) and in progress.
Notes
- You can only edit or delete the courses that you add to the Management Dashboard. These actions are not possible for courses registered by the company.
- When adding a new training course, you can attach a course evidence to the Statements board, such as: an e-mail, an image of the scanned certificate, an electronic certificate, etc.

English
Español


